Bunatati din camara bunicilor, cu GreenImpact Nemsa-Mosna

In acest sfarsit de saptamana, am fost invitat sa vad ce fac membrii Clubului GreenImpact Nemsa-Mosna. Cluburile GreenImpact sunt niste derivate ale Cluburilor Impact. Primele cluburi Impact s-au infiintat acum zece ani si, in momentul de fata, implica peste 2000 de tineri din tara.

Ce fac tinerii la club? Realizeaza proiecte de invatare prin serviciul in folosul comunitatii, acestea reprezentand inima IMPACT, care pulseaza mereu cu dublu efect: tineri mai pregatiti pentru viata, dar si mai putine probleme in comunitate. Practic, tinerii devin agenti ai schimbarii. Scopul acestor cluburi este acela de a descoperi si de a promova patrimoniul natural si cel cultural….descoperind comori, asa cum membri clubului le numesc.

In martie 2017 s-a infiintat Clubul GreenImpact Nemsa-Mosna, club la care activeaza, in momentul de fata, 25 de copii (elevi ai scolii gimnaziale din Mosna), coordonati de prof. Alina Parausanu si de prof. Ildi Pocan.

Novicii Clubului GreenImpact Nemsa-Mosna sunt la primul lor proiect, intitulat: ”Bunatati din camara bunicilor”, in care tinerii Impacti din comuna si-au propus sa valorifice si sa promoveze cateva retete traditionale din zona. In acest sens, au organizat un brunch, sambata, 27 mai, in curtea Bisericii Evanghelice.

In cadrul brunchului, invitatii au fost rugati sa deguste si sa jurizeze preparatele pregatite si servite de ei, dintre care amintim: ciorba de brodalaven, supa de latite (turtele), tocanita de pui cu galusti, pasta de slanina, lichiul cu cartofi, gemul de rubarbar, prajitura cu rubarbar, precum si un delicios sirop de rubarbar.

Preparatele care au obtinut cele mai multe voturi vor constitui materialul unor brosuri cu retete traditionale, precum si materialul unor carti postale, pe care, alaturi de alte produse si preparate delicioase, cei interesati le vor putea achizitiona de la standul Clubului, din cadrul Festivalului de Arta Culinara, care va avea loc intre 16-17 iunie anul in curs, in satul Nemsa.

Din banii obtinuti din vanzarea produselor, copiii vor pleca intr-o excursie scolara, astfel indeplinindu-li-se un mare vis: acela de a trai experienta unei adevarate excursii, pentru prima data in viata lor.

Comentarii
Posted in

mirceahodarnau

Activez in mass media de peste 25 ani. In 1997 am absolvit BBC Radio School si mai multe cursuri de „radio format”. Ne intalnim pe unde la Radio Ring, miercuri la talk-show-ul „Lentila de Contact”, iar in week-end te astept sambata la „Ring Hit” si duminica la „Hot and Fresh”. In anul 2013 am lansat volumul „Mediasul radiofonic 1950-2013” , „Sperante pe cartela” ( 2014) si „Mediesenii rock and roll” (2015).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.